loading...
دنياي فناوري اطلاعات : ITWORLDS
مسعود ميرزايي بازدید : 1105 دوشنبه 15 خرداد 1391 نظرات (2)

pic

' علی حكیم جوادی ' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا كشف این ویروس توسط یك شركت روسی را رد كرد و افزود: مجموعه ای كه ویروس را كشف كند به طور طبیعی باید آنتی ویروس آن را نیز بتواند تولید كند، در حالیكه ابزار پاك سازی ویروس (بد افزار) Flame (شعله آتش) از سوی مركز ماهر تولید شده است .

در ادامه علاوه بر بقیه اخبار بالا می خوانید :

  • واکنش اسرائیل به کشف ویروس شعله: حمله سایبری برای ضربه زدن به برنامه هسته ای ایران

  • جواب افسران سایبری ایران به بدافزار شعله(flamer)

وی افزود: متاسفانه برخی شركت ها كه در حوزه تولید آنتی ویروس فعال هستند ، با دید تجاری می خواهند ،‌ تولیدات دیگران را در كارنامه خود قرار دهند .

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مدت زمان فعالیت این ویروس ابراز بی اطلاعی كرد و گفت: نخستین بار در دنیا ، ابزار پاك سازی بد افزار Flame (شعله آتش) از سوی مركز ماهر تولید و به زودی از طریق سایت مركز ماهر در اختیار كاربران قرار خواهد گرفت.

حكیم جوادی افزود: خبر شناسایی این بدافزار Flame (شعله آتش) برای نخستین بار از سوی مركز ماهر ایران اعلام شد كه طی چند روز گذشته مورد استناد نهادهای علمی و تخصصی این حوزه در سطح دنیا نظیر آزمایشگاه بدافزار مجارستان، سیمانتك، مك آفی، سوفاس و غیره قرار گرفت و رسانه های جهان از این اتفاق به عنوان موفقیت ایران در حوزه امنیت فضای مجازی یاد كردند.

وی افزود: با توجه به رفتارهایی كه این ویروس داشته ، متفاوت از ویروس قبلی و بسیار قوی تر از ویروس استاكس نت بود .

بر اساس گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران ،‌ بدافزار Flame (شعله آتش) از جمله بدافزارهای پیچیده ای محسوب می شود كه برای انجام فعالیت خود دارای رمزنگاری های زیادی بوده و بر اساس آزمایش های صورت گرفته، از طریق 43 آنتی ویروس مختلف، امكان شناسایی این بدافزار وجود نداشته است.

همچنین با توجه به بررسی های تخصصی، به موقع و سریع صورت گرفته از سوی مركز ماهر ایران،‌ابزار شناسایی این بدافزار از 20 روز گذشته در اختیار بخش های كاربردی قرار گرفته است.

با توجه به اعلام مراكز بین المللی تخصصی در این حوزه، فلسطین،‌ مجارستان، ‌لبنان، استرالیا، ‌سوریه، ‌روسیه،‌ هنگ كنگ و امارات از جمله كشورهایی هستند كه در حال حاضر مورد هدف این بدافزار قرار گرفته اند.

گفتنی است كه خبرگزاری رویترز چندی پیش خبرداد كه شركت روسی 'كسپرسكی لب' كه در زمینه تولید آنتی ویروس فعال است، توانسته یكی از پیچیده‌ترین ویروس‌های اینترنتی را با نام Flame (فلیم) كشف كند.

شركت روسی كشف كننده این ویروس از ذكر نام شركت تولیدكننده‌ی احتمالی فلیم خودداری كرده، اما می‌گوید ویروس فلیم بیش از پنج سال است كه فعال شده است.

  • واکنش اسرائیل به کشف ویروس شعله: حمله سایبری برای ضربه زدن به برنامه هسته ای ایران

روزنامه العرب چاپ لندن در گزارشی با عنوان " اعلام جنگ الکترونیک اسرائیل علیه ایران برای شکست برنامه هسته ای تهران" نوشت: "موشه یعالون معاون نخست وزیر اسرائیل و وزیر امور استراتژیک این رژیم به طور غیرمستقیم و تلویحی به نقش تل آویو در ایجاد ویروس مخرب "شعله" برای حمله به سامانه های الکترونیکی ایران اشاره کرد."

به گزارش عصر ایران ، یعلون در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل گفت: کسی که ایران را تهدید مهمی می داند این عاقلانه است که اقدامات متنوعی را در این باره در پیش بگیرد. از جمله این اقدامات، هدف گیری شبکه های الکترونیک ایران است تا بتوان به برنامه هسته ای ایران آسیب وارد کرد.

وی افزود: اسرائیل به عنوان دارنده تجربه زیاد در زمینه فناوری اطلاعات ، از این روند استقبال می کند. این وضعیت امکانات متعددی را در اختیار اسرائیل می گذارد.

شرکت روسی"کاسبرسکی" فعال در زمینه امنیت اینترنت در روزهای گذشته از کشف ویروس بسیار پیشرفته و پیچیده برای نفوذ و آسیب زدن به کامپیوترها در ایران، لبنان، سوریه و دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه خبر داده بود.

گفته می شود راه اندازی این ویروس بخشی از عملیات تهاجمی است و قطعا یک "دولت" در پشتیبانی از ساخت و راه اندازی آن حضور داشته است.

شرکت کاسبرسکی ویروس شعله را یکی از پیچیده ترین ویروس هایی توصیف کرده که تاکنون کشف شده اند. این ویروس از مارس 2010 فعال بوده اما تاکنون کشف نشده بود.

ویروس استاکس نت قبل از این با ورود به شبکه های رایانه ای تاسیسات هسته ای ایران، آسیب هایی را وارد کرده بود اما مقامات ایرانی توانسته بودند این حملات ویروسی را دفع کنند.

حجم این ویروس جدید 20 مگابایت است ، از این رو محققان اعلام کرده اند که تحلیل داده های درون آن ممکن است وقت بسیار زیادی ببرد . گفتنی است حجم ویروس استاکس نت تنها 1 مگا بایت یعنی 20 برابر کمتر از ویروس "شعله" است.

  • جواب افسران سایبری ایران به بدافزار شعله(flamer)

همین دیروز بود که خبرگزاریها و سایتهای مختلف  خبر از ورود یک بدافزار جدید و بسیار مخرب آن هم با اهداف خرابکارانه خاص در فضای مجازی دادند بدافزاری بنام شلعه یا همان flamer . اما خوشبختانه بلافاصله افسران متعهد ایرانی در فضای سایبری مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای ایران موسوم به ماهر دست به کار شده و به مقابله با این بدافزار پیچیده پرداختند و پس از شناسایی ، ابزار پاکسازی این بدافزار را ساختند.

آنتی ویروسی که ماهر برای مقابله با شعله ساخته حتی تحسین بسیاری از کارشناسان دنیا را برانگیخته که نشان از قدرت و توانایی جوانان ناب ایرانی داشته و جای تقدیر و تشکر از این عزیزان دارد به هر حال جهت دانلود فایل ابزار پاکسازی بدافزار شعله اینجا کلیک نمایید.

فلیم مربوطه :

 

"به امید موفقیتهای روز افزون کشور بزرگمان ایران"

منابع : قطر نیوز ، عصر ایران ، تبیان و مرکز ماهر

ویرایش و تهیه کننده : مدیر وبسایت دنیای آی تی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط امیر محمد در تاریخ 1391/03/17 و 11:47 دقیقه ارسال شده است

واقعا ایول داره . ایران واقعا تو این 10 سال اخیر خیلی پیشرفت کرده در زمینه فناوری اطلاعات و فضای مجازی .

بازم از این خبرا بزارین دستتون درد نکنه سایتتون حرف نداره .. یاعلی .
پاسخ : امیدوارم باز هم شاهد موفقیت های بیشتری در کشورمون باشیم


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1713
  • کل نظرات : 135
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 130
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 113
  • بازدید امروز : 137
  • باردید دیروز : 383
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 137
  • بازدید ماه : 5,926
  • بازدید سال : 34,704
  • بازدید کلی : 7,661,262
  • کدهای اختصاصی