loading...
دنياي فناوري اطلاعات : ITWORLDS
مسعود ميرزايي بازدید : 964 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

pic

روزنامه ابرار اقتصادی:
در پى اقدام اخیر گوگل مبنى بر حذف نام خلیج فارس از روى نقشه گوگل (Google Maps) کاربران ایرانى در شبکه هاى اجتماعى، وبلاگ ها و سایر سرویس هاى مجازى خواستار تحریم سرویس هاى گوگل از سایر هموطنان شدند.

بزرگترین موتور جستجوى دنیا چند روز پیش با حذف نام خلیج فارس از روى سرویس نقشه گوگل کاربران ایرانى را بهت زده کرد گوگل در سرویس دیگر خود به نام گوگل ارث (Google Earth) چند وقتى است که نام خلیج فارس را در کنار خلیج عربى به کار مى برد.

یکى از نمایندگان گوگل در پاسخ به این اقدام گوگل گفته است که این شرکت نام همه نقاط جهان را بر روى نقشه هاى خود قرار نمى دهد.طبق بررسى هاى انجام شده،تنها منطقه اى که دراین سرویس بدون نام مانده،خلیج فارس است.

در پى اعتراضات هموطنان به این اقدام گوگل؛ صفحه فیس بوک ملک عبدا... بن العزیز پادشاه عربستان سعودى براى ساعاتى مختل شد وى پس از راه اندازى مجدد صفحه اذعان داشت که با بیش از 250 هزار کامنت با محتواى«خلیج همیشه فارس» از سوى ایرانیان مواجه شده است.

اما همبستگى شدید کاربران ایرانى در فضاى مجازى تنها به شبکه هاى اجتماعى ختم نمى شود و در وبلاگ هاى شخصى و حتى سایت هاى رسمى نیز به چشم مى خورد.

خبرگزارى فرانسه در پى انتشار خبرى اعلام کرد که ایرانیان گوگل را به دلیل حذف نام خلیج فارس از نقشه خود به شدت مورد انتقاد قرار داده اند و اعتبار این غول اینترنتى خدشه دار شده است.

گوگل شاید بزرگترین موتور جستجوگر جهان باشد،اما تنها موتور جستجوى دنیا نیست کاربران مى توانند با استفاده سایرموتور هاى جستجو مانند بینگ، یاهو،ASK و... نیاز خود در زمینه جستجوى صفحات وب را به راحتى برطرف کنند و با این عمل اعتراض خود به اقدام گوگل را به روشنى به این شرکت و سایر جهان بیان کنند و ثابت کنند که نام این خلیج، همیشه فارس مى ماند چه با گوگل و چه بدون گوگل!

جراحی همیشه بهترین روش درمان نیست
روزنامه کیهان:
دکتر فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران گفت: برخی مردم فکر می کنند که با جراحی نتیجه سریعتری برای درمان می گیرند و زمانی که برای راضی کردن بیمار باید صرف کنیم تا بپذیرد که به جراحی نیاز ندارد بیشتر از زمانی است که به او پیشنهاد جراحی می دهیم.

متأسفانه ذهنیتی در بین مردم جا افتاده که جراحی بهتر از درمان های دیگر جواب می دهد و معمولا برخی افراد مشکل راضی می شوند که درمان سریع آنها بدون روش جراحی باشد.
سهم ایران از درآمدهای صنعت توریسم ناچیز است
روزنامه رسالت:
استاندار کرمان اشتغالزایی را یکی از اثرات مهم صنعت توریسم برشمرد و گفت: سهم ایران برخلاف وجود جاذبه‌ها و امکانات گردشگری مناسب از درآمد توریسم ناچیز است.

به گزارش خبرنگارما از کرمان، اسماعیل نجار در آیین نخستین همایش معماری دست‌کند اظهار داشت: در دولت‌های نهم و دهم و به همت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افق جدیدی در گردشگری و صنعت توریسم گشوده شده است.وی ابراز داشت: امیدواریم با گام‌هایی که در زمینه صنعت توریسم برداشته و اقدام‌های مؤثری که انجام شده است، این صنعت جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

نجار تصریح کرد: ما باید با کمک یکدیگر بتوانیم با توجه به ظرفیت بالایی که در این زمینه در جای جای کشور و کرمان وجود دارد، شاهد توسعه همه جانبه صنعت پرجاذبه توریسم باشیم.وی با اشاره به اینکه صنعت توریسم به عنوان رقابتی‌ترین صنعت دنیا لقب گرفته است، ابراز داشت: کشورهای پیشرفته سعی می‌کنند تا سهم بیشتری در این زمینه به خود اختصاص دهند.نجار عنوان کرد: صنعت توریسم در دهه‌های اخیر رشد سریعی در اقتصاد و توسعه اقتصادی جهان داشته و نتیجه آن افزایش نرخ رشد سالانه در تولید ناخالص ملی بوده است.

pic

مشتری مداری گوگل برای همسایگان آن ور آبی!

تا می‌گویی جستجوی اینترنتی، پاسخ "گوگل" به سمتت پرت می‌شود؛ نخستین سایت پر مخاطب اینترنتی جهان که با مجموعه محصولات متنوعش، بسیاری از کاربران دنیای مجازی را مسحور خود کرده است؛ اما‌ گاه شیطنت‌هایی نیز دارد؛ شیطنت‌هایی که البته می‌توانند بسیار آزار دهنده هم باشند!

به گزارش «تابناک»، واکنش‌های گسترده هم‌وطنانمان به استفاده از نام جعلی به جای «خلیج فارس» بار‌ها سوژه داغ بحث‌ها و محافل گوناگون بوده است؛ اعتراضاتی که‌ گاه به عذرخواهی انجامیده و ‌گاه نیز متأسفانه حریف ثروت شیخ‌های آن ور آبی نشده و قصه آب و هاون را تداعی کرده است؛ اعتراضاتی که البته جنس مردمی دارد و در برهه‌هایی کوتاه به برخی مسئولین نیز سرایت کرده، ولی بیشتر با دور خوردن توسط خودی‌ها و غیر خودی‌ها روبه رو شده و عقیم مانده است.

در تازه‌ترین اقدام از این دست، غول اینترنتی گوگل به سیاستی روی آورده تا هر دو طرف این غائله را از خود راضی نگه دارد؛ به این ترتیب که اگر هنگام استفاده از نرم‌افزار گوگل ارت (Google Earth یا نقشه سه بعدی زمین) زبان برنامه را از فارسی به عربی برگردانید، با کمال تعجب درخواهید یافت که خلیج همیشه فارس با نام جعلی نمایش داده می‌شود!

pic

pic

ماجرا هنگامی جالبتر می‌شود که زبان برنامه را به انگلیسی برگردانیم؛ اینجاست که طراحان این نرم‌افزار ـ احتمالا تحت تأثیر دلارهای شیخ‌نشین‌های جنوبی این دریا ـ به ظاهر دچار نوعی سردرگمی عجیب شده‌اند و احتمالا به این نیت که هر دو طرف را راضی کنند (!)، هم از نام واقعی بهره جسته‌ و هم اسم جعلی را گنجانده‌اند و به این ترتیب، یک دریا داریم که دو نام دارد و احتمالا نیاز به مرزبندی داشته باشد!

pic

این در حالی است که با مراجعه به زبان نقشه در صفحه اصلی سایت گوگل (Google/Map)، متوجه عمق سردرگمی مدیران این سایت جهانی خواهیم شد؛ جایی که همه دریا‌ها اسم دارند، جز خلیج فارس!

pic

pic

با این تفاسیر، شاید بد نباشد که جدی‌تر از پیش، بر حقوق کشورمان تأکید داشته باشیم و از مسئولان بخواهیم به این موضوع واکنش رسمی نشان دهند و شورای عالی فضای مجازی نیز موضوعاتی از این دست را در دستور کار خود گذارند.

pic

به نظر شما، دلیل این کار عجیب گوگل چیست؟

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1713
  • کل نظرات : 135
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 130
  • آی پی امروز : 104
  • آی پی دیروز : 87
  • بازدید امروز : 222
  • باردید دیروز : 223
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 558
  • بازدید ماه : 4,126
  • بازدید سال : 32,904
  • بازدید کلی : 7,659,462
  • کدهای اختصاصی